Schrader firar 175 -årsjubileum

Schrader årsdagslogotyp

Schrader Performance Sensors, en eftermarknad varumärke Sensata Technologies, är den ledande OE-tillverkare av tryck övervakningssystem (TPMS). I år är Schrader stolt och ödmjuk över att vara bland bara några få märken i historien för att fira en Dodransbicentennial, ett 175 -årsjubileum .

Varumärket Schrader går ända tillbaka till 1844 där August Schrader startade en butik som främst tillverkade gummiventiler och beslag. Senare blev Schrader välkända för uppfinningen av den berömda ”Schrader ventil”, samma pneumatiska däcket ventil som kan hittas på de flesta fordon på vägarna i dag. Schrader är också känd för att utveckla däckmätare och ventiler för dykhjälmar som används av US Navy under WWll. År 1984 var Schrader banbrytande för några av de första TPMS systemen som någonsin kom ut på marknaden, vilket gav Schrader-varumärket den position som det har idag som världsledande inom OE och eftermarknad TPMS.

"Det är en ära att fira ett varumärke som har funnits så länge som Schrader har", säger Kelly Boor, General Manager för Sensata Technologies eftermarknadsverksamhet. ”Att vara relevant genom 175 år av förändring och innovation är otroligt. Kunden väljer verkligen vilka varumärken som klarar långsiktig framgång, så den här milstolpen är verkligen en hyllning till våra kunder som delar vår passion för att sälja Produkter av hög kvalitet som är relevanta för att hjälpa deras företag att frodas. ”

Schrader s 175-årsjubileum kommer bara några månader efter försäljningen av den hårda delar ventil företag som är ansvarig för att föra Schrader varumärket front och center i bilvärlden tillbaka i början av 1900-talet. Med försäljningen planerar Schrader att sätta 100% fokus på Ny och kommande teknik samtidigt som de ger sina kunder samma kvalitet som de har lärt känna och litar på från Schrader.

"Med så mycket framsteg i transportindustrins horisont anpassar detta fokusskifte Schrader till Sensatas mål och sätter upp varumärket för en mycket ljus framtid." Fortsätter Boor. "Vi är så stolta över var vi kom ifrån och vi är glada över att kunna utveckla den tekniska utvecklingen som kommer att hålla denna bransch framåt."